Mennyire anyagiasak a hazai tinédzserek? az anyagias attitűd, az egyéni célértékek és a közösségi médiahasználat összefüggései
Main Article Content
Absztrakt
Jelent tanulmány az egyéni célértékek és az anyagias attitűd összefüggésit vizsgálja középiskolai tanulmányaikat folytató tinédzserek körében. A vizsgálat kiterjed a közösségi médiahasználat befolyására. Az adatgyűjtés 2017. júniusában történt négy különböző budapesti középiskolában papíralapú kérdőív alkalmazásával. A minta nem reprezentatív. A megkérdezettek értéklistát (List of Values, Kahle et al. 1986), anyagiasság-skálát (Youth Materialism Scale, Goldberg et al. 2003) és a közösségi médiahasználatra vonatkozóan egy használat és elégedettség skálát (Uses and Gratification Scale, Sheldon & Bryant, 2016) értékelhettek. A közösségi médiahasználat vizsgálata a vizuális közösségi portálok (Facebook, Instagram, Pinterest) használatának okait foglalja magában. Az adatbázis értékei kvantitatív módszerekkel: korreláció, feltáró faktoranalízis és regresszióelemzés alkalmazásával kerültek feldolgozásra.