Mennyire anyagiasak a hazai tinédzserek? az anyagias attitűd, az egyéni célértékek és a közösségi médiahasználat összefüggései
Main Article Content
Abstract
Recent study aims to investigate the relationship between terminal values, materialism, and social media use among high school teenagers in Budapest. For data collection, a paper and pencil questionnaire was applied in June 2017. The sample is not representative. The questionnaire included three major scales: the List of Values (Kahle et al., 1986) Youth Materialism Scale (Goldberg et al., 2003) and the Uses and Gratification Scale (Sheldon-Bryant, 2016). The U&G scale was used to explore the reasons of engagement to visible social media sites (Facebook, Instagram and Pinterest). The dataset was analysed by quantitative methods: correlation, exploratory factor analysis and regression.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Debreceni, János. 2017. “Mennyire Anyagiasak a Hazai tinédzserek? Az Anyagias attitűd, Az egyéni célértékek és a közösségi médiahasználat összefüggései”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 12 (4):219-32. https://doi.org/10.14232/jtgf.2017.4.219-232.
Issue
Section
Articles