Kereskedelemszervezés és vásárlásösztönzés összefüggései a magyar FMCG piacon
Main Article Content
Absztrakt
Az ezredforduló utáni idők jól körülhatárolható változásokat hoztak a kiskereskedők szakmai szervezeteiben és marketingtevékenységében a magyar hárompólusú FMCG piacon. A vállalkozások működési feltételei bonyolultabbá váltak, ami a releváns befolyásoló tényezők számának és intenzitásának változékonyságában, valamint előrejelzési nehézségeiben is megmutatkozik. Ezek közül a fogyasztói/vásárlási magatartás változása, a versenyintenzitás növekedése, a beszerzési marketing erősödése, a csatornapozíció változása, az informatikai és infokommunikációs eszközök innovációja, a gazdasági környezet meghatározó változása, a szigorodó jogszabályok és a váratlan események, az ökológiai környezet hatása kiemelhető. A piaci versenyre fókuszáló változások hatásának feltárásához fontos kiindulópont, hogy a Magyarországon működő üzletláncok száma és aktivitása stabilizálódott, ami eltolta a kutatások irányát a kereskedelemszervezés és a marketing kapcsolatának feltárására, a versenyelőnyök javítására. és a menedzsment hatékonyságára.
Letöltések
Article Details
Hivatkozások
Agárdi I. (2010): Kereskedelmi marketing és menedzsment. Akadémiai Kiadó, Budapest. https://doi.org/10.1556/9789634540168
Blattberg, Robert C., Neslin Scott A. (1993): „Chapter 12 Sales promotion models Handbooks,” in: Operations Research and Management Science, 5: 553–609. https://doi.org/10.1016/s0927-0507(05)80035-0
Dudás K. (2012): A kereskedelmi gazdaságtan alapjai. PTE KTK, Pécs.
Horváth D., Bauer A. (szerk.) (2013): Marketingkommunikáció. Akadémiai kiadó, Budapest. https://doi.org/10.1556/9789630597227
Juhász A., Kenedics K., Sólyom Cs. (2006): Kereskedelmi vállalkozások gazdálkodása és vezetése. BGF Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Budapest.
Koppelmann U. (1997): Beschaffungsmarketing für die Praxis. Springer Verlag, Tokio.
Kotler, P., Keller, K. L. (2012): Marketingmenedzsment. Akadémiai kiadó, Budapest. https://doi.org/10.1556/9789630597784
McGoldrick, P. J. (1990): Retail marketing. Mcgraw-Hill Book Company, London.
Nilsson, J., Hozier, G. C., Host V. (1989): Reseller A sortment Decision Criteria. Journal of Marketing Research 26 (1): 1. https://doi.org/10.2307/3172679
Panyor Á., Balogh S., Hampel Gy. (2019): Élelmiszer-gazdaság. Szegedi Tudományegyetem,
Pénzes I. R. (2005): Kereskedelmi vállalkozások beszerzési és értékesítési magatartásának modellezése. In: Józsa, László; Varsányi, Judit (szerk.) Marketingoktatás és kutatás a változó Európai Unióban: Marketing Oktatók Klubjának XI. Konferenciája előadásai Győr, Magyarország : Széchenyi István Egyetem 655 p. CD kiadvány
Pénzes I. R. (2010): Üzletláncok vásárlásösztönzésének hatása a magyarországi FMCG piacon, Marketing és Menedzsment, 44 (3): 29–39.
Pénzes I. R., Pólya É. (2019): Az üzletválasztást befolyásoló tényezők és az élelmiszerkiskereskedelmi üzlethálózat kölcsönhatásai, Economica (SZOLNOK) 10 (2): 77–82. https://doi.org/10.47282/economica/2019/10/2/4091
Pénzes I. R., Gyenge B. (2010): Kereskedelmi marketing. Szent István Egyetem Gödöllő Gazdaságtudományi Kar Marketing Intézet, Gödöllő.
Rekettye G. (2011): Multidimenzionális árazás Insight trendek, vásárlók. Budapest Akadémiai Kiadó, Budapest. https://doi.org/10.1556/9789630597937
Schenk, H. O. (2007): Psychologie im Handel Entscheidungsgrundlagen für das Handelsmarketing. 2. Auflage München Wien Oldenburg Verlag
Szakály Z. (szerk) (2017): Élelmiszermarketing. Budapest: Akadémiai kiadó, Budapest. https://doi.org/10.1556/9789634540250
Tonndorf, H. G. (1997), Kiskereskedelem Európai Színvonalon. Novorg Kiadó, Budapest.
Vörösmarty Gy. (2001): A beszerzés információs kapcsolatai. doktori disszertáció Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási egyetem, Budapest.