Hagyományos magyar élelmiszerek valódi lehetőségek a kisvállalkozások számára?

Main Article Content

Polereczki Zsolt
Szente Viktória
Szigeti Orsolya
Szakály Zoltán

Absztrakt

It is getting a more and more important question that where are the break trough points for the small and medium sized enterprises (SMEs) working in the food industry because of the strengthening market share of the import food products. We compare the SMEs marketing abilities to the consumer demands on high value added traditional Hungarian dishes to examine their possibilities to take the opportunity of these niche markets. The examination aims to clarify two core questions. On the one hand whether the SMEs are able to perceive the consumers' behaviour on these markets? On the other hand is the production of these products a real option for them? The research reveals that the enterprises have significant deficiencies in the field of marketing therefore most of them have limited opportunity to get to know the consumers and reach them effectively.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Polereczki, Zsolt, Viktória Szente, Orsolya Szigeti, és Zoltán Szakály. 2009. „Hagyományos Magyar élelmiszerek: valódi lehetőségek a kisvállalkozások számára?”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 4 (3-4):49-54. https://doi.org/10.14232/jtgf.2009.3-4.49-54.
Rovat
Régió és élemiszergazdaság