A pedagógus életpályamodell megítélésének megoszlása nemek és korosztályok alapján DISTRIBUTION OF THE TEACHER'S LIFE MODEL BASED ON GENDER AND AGE GROUPS

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Szilárd Horváth

Absztrakt

Hazánkban is, ahogy legtöbb környező országban nagy figyelmet fordítanak köznevelés minőségére. Sajnos a PISA felmérések alapján sereghajtónak számítunk. A magyar diákok minden kompetencia területen jelentősen elmaradnak az OECD országok átlagától. A vizsgált 38 OECD államból mindössze a 34-ik helyet sikerült megszereznünk. A kormányzat annak érdekében, hogy a köznevelés színvonala javuljon a közoktatás átfogó reformjába kezdett. Bevezette a Pedagógus életpályamodellt, mely a pedagógusokat hivatott motiválni és a pályán tartani. A tanulmányból választ kapunk arra, hogy a nőket vagy férfiakat, a fiatalabb vagy idősebb korosztályt motiválja az életpályamodell. Megnézzük, hogy van-e visszatartó ereje, arra vonatkozóan, hogy a pedagógusok ne hagyják ott hivatásukat és keressenek másik munkahelyt a versenyszférában. Megvizsgáljuk azt is, hogy a már évek, esetleg évtizedek óta pályán levő pedagógus hogyan vélekedik az előmeneteli rendszerről.   


 

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Horváth, S. (2020). A pedagógus életpályamodell megítélésének megoszlása nemek és korosztályok alapján: DISTRIBUTION OF THE TEACHER’S LIFE MODEL BASED ON GENDER AND AGE GROUPS. Közép-Európai Közlemények, 12(3.), 135–149. Elérés forrás https://analecta.hu/index.php/vikekkek/article/view/31604
Rovat
Cikkek