DISTRIBUTION OF THE TEACHER'S LIFE MODEL BASED ON GENDER AND AGE GROUPS DISTRIBUTION OF THE TEACHER'S LIFE MODEL BASED ON GENDER AND AGE GROUPS

Main Article Content

Szilárd Horváth

Abstract

Hazánkban is, ahogy legtöbb környező országban nagy figyelmet fordítanak köznevelés minőségére. Sajnos a PISA felmérések alapján sereghajtónak számítunk. A magyar diákok minden kompetencia területen jelentősen elmaradnak az OECD országok átlagától. A vizsgált 38 OECD államból mindössze a 34-ik helyet sikerült megszereznünk. A kormányzat annak érdekében, hogy a köznevelés színvonala javuljon a közoktatás átfogó reformjába kezdett. Bevezette a Pedagógus életpályamodellt, mely a pedagógusokat hivatott motiválni és a pályán tartani. A tanulmányból választ kapunk arra, hogy a nőket vagy férfiakat, a fiatalabb vagy idősebb korosztályt motiválja az életpályamodell. Megnézzük, hogy van-e visszatartó ereje, arra vonatkozóan, hogy a pedagógusok ne hagyják ott hivatásukat és keressenek másik munkahelyt a versenyszférában. Megvizsgáljuk azt is, hogy a már évek, esetleg évtizedek óta pályán levő pedagógus hogyan vélekedik az előmeneteli rendszerről.   


 

Article Details

How to Cite
Horváth, S. (2020). DISTRIBUTION OF THE TEACHER’S LIFE MODEL BASED ON GENDER AND AGE GROUPS: DISTRIBUTION OF THE TEACHER’S LIFE MODEL BASED ON GENDER AND AGE GROUPS. Közép-Európai Közlemények, 12(3.), 135–149. Retrieved from https://analecta.hu/index.php/vikekkek/article/view/31604
Section
Articles