Methods and Necessity of Competitive Analysis
Main Article Content
Abstract
Companies in the competitive market suffers continuous pressure by competitors. The occurrence and the presence of competitors in the marketing segments needs reactions, pliancy, and analysis. The competitor analysis must be a complex and planned process to determine, evaluate our competitors' behaviour and helps to determine the adequate answers.
Downloads
Article Details
References
Adorján, C., Bary, L., Lukács, J., Róth, J. Veith, J. (2002): A számvitel és mérlegelemzés alapjai 2. Beszámolás és könyvvezetés. Gábor Dénes Főiskola, Budapest.
Andor, G. (2007): Üzleti gazdaságtan alapjai. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.
Hanyecz, L. (2009): Controlling és üzleti tervezés. Saldo kiadó, Budapest.
Lehota, J., Horváth, A., Komáromi, N. Papp, J. (2007): Marketing BA jegyzet. SZIE, GTK.
Unyatinszki, T. (2012): Vállalati tervezés és kontrolling. Ph.D. értekezés, BCE Gazdálkodástudományi Kar.
Whalley, A. (2010): Strategic Marketing. Bookboon.com.
Zsankó, V. (2018): Pénzügyi kontrolling a kis-és középvállalati szektorban. Diplomamunka, Budapesti Gazdasági Főiskola.