A lean szemlélet jelentősége az ellátási lánc menedzsmentben Lean módszerek
Main Article Content
Absztrakt
Az ellátási lánc menedzsment átfogja és integrálja a gyártótól a végfelhasználóig terjedő kulcsfontosságú folyamatokat úgy, hogy közben érték, termék vagy szolgáltatás keletkezik. Az ellátási lánc irányítását és fejlesztését az ügyfélközpontúság jellemzi. A megfelelő vevőközpontú rendszer kialakításához folyamatosan figyelemmel kell kísérni a vevő oldaláról megjelenő kereslet változásait. Mindamellett kiemelten fontos a vállalat hatékonysága szempontjából az értékadó folyamatok növelése, a rendszer pazarlásainak és esetleges veszteségeinek feltárása, amelyhez számos lean eszköz áll rendelkezésre. Kiemelten három lean eszköz kerül bemutatásra, amelyek a folyamatok felmérésére, a veszteségek azonosítására és megszüntetésére, továbbá elemzések elkészítésére szolgálnak.
Letöltések
Article Details
Hivatkozások
Emmett, S. (2005): Supply Chain in 90 minutes. Management Books 2000 Ltd, Oxford.
Muenzing, J. (2015): Lean Audit, Leanmap. Switzerland.
Roetting, E. (2016): Inventory Management and Optimization in SAP ERP. Rheinwerk Publishing Inc., Quincy, MA.
Russel, S. H. (2016): Supply Chain Management More than Integrated Logistics . Air Force Journal of Logistics, 31 (2): 55–63.
Smalley, A. (2019): Lean problémamegoldók kézikönyve - Iránymutatás a problémák négy típusához a hibaelhárítástól az innovációig. Lean Enterprise Institute, Boston MA.
Womack, J. P., Jones, D. T., Roos, D. (2007): The machine that changed the world. Simon and Schuster, New York, NY.
http://www.centroszet.hu/tananyag/minoseg%20jo/332_pdca_elv_shewartdeming_ciklus.html (2019.09.08.)
http://www.sixsigma.hu/tanfolyam/huzo-rendszer-pull-system-kanban (2019.11.10.)
http://www.adatguru.hu/2013/02/abc-elemzes.html (2019.11.10.)
http://www.allaboutlean.com/spaghetti-diagrams/ (2019.12.11)