Fogyasztói tudatosság az étrend-kiegészítők piacán

Main Article Content

Szűcs Róbert Sándor
Szakály Zoltán

Absztrakt

Napjainkban a fogyasztói tudatosság divatos kifejezéssé vált és a fogyasztók szeretik aztgondolni, hogy tudatosak. Különösen érdekes a fogyasztói tudatosság vizsgálata egy olyan szegmensen belül, amely különösen nagy figyelmet szentel az egészség megőrzésének, azon emberek körében, akik rendszeresen sportolnak. Kutatási anyagunk az étrend-kiegészítők piacát helyezi a középpontba összefüggésben a fogyasztói tudatossággal és sporttevékenységgel. Kutatásunk kérdőívét 737 fő töltötte ki, olyan személyek, akik rendszeres sporttevékenységet folytatnak. Az étrend kiegészítők fogyasztási intenzitásának vizsgálata során igazoltuk, hogy a rendszeres sporttevékenységet folytatók csoportja heterogén. Az attitűdök iránya és az étrend-kiegészítők fogyasztási intenzitása szegmensenként eltérő. A megkérdezettek többsége (kb. 60%) a potenciálisan stabil fogyasztók közé sorolható. A legnagyobb probléma az, hogy a termékek fogyasztásáról szóló információk nem megbízható forrásból származnak, pl. edző vagy szájreklám. Az orvosok, gyógyszerészek, dietetikusok jelentősége csekély az információszerzésben.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Szűcs, Róbert Sándor, és Zoltán Szakály. 2020. „Fogyasztói tudatosság Az étrend-kiegészítők piacán”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 15 (3-4):107-16. https://doi.org/10.14232/jtgf.2020.3-4.107-116.
Rovat
Fogyasztói értékítélet és tudatosság