Stratégia a helyi energiák fellelésére és megerősítésére turisztikai attrakciók fejlesztése
Main Article Content
Absztrakt
A vidékfejlesztés szándéka, a turizmus felfutása és az „uniós-pénzek” az egész országban megépülő projekteket, de legalább is terveket generáltak. A megvalósult, illetve erre váró fejlesztések valós eredményessége jelentős szórást mutat. Ennek oka lehet a pénzügyi és marketing tervek változóminősége, a „pozitív jövőkép” néha túlzó elvárásokon alapuló prognosztizálása. De legalább ilyen fontos bizonytalansági faktor a tökéletlen építészeti és tájépítészeti koncepcionális. A beinvesztált javak érdektelen, - saját nyelvhasználatom szerint „szürkén-homogén” - elköltése. A bemutatásra kerülő mintaprojekt példáján meghatározásra kerülnek azon építészeti és környezetépítési stratégiai elvek, melyek betartása jelentősen erősíti a turisztikai vonzerő növelése érdekében létrehozandó vidékfejlesztési munkák hatékonyságát.