Az 'írónő' szerepe a magyar középiskolai irodalomoktatásban
Main Article Content
Abstract
Talán kijelenthetjük, hogy az elmúlt húsz évben egyre nagyobb nyilvánossága van a női irodalomnak, illetve ezek recepciójának a magyar irodalomkritikában. Azonban a középiskolai irodalmi kánon ebből a szempontból keveset változott. Dolgozatunkban a magyarországi középiskolai irodalomoktatás és a feminista irodalomtudomány kapcsolatát vizsgáljuk meg a kanonizáció folyamatában. Személtetésként egy irodalmi tankönyv rövid bemutatását, elemzését választottuk. Emellett még kitérünk a kerettanterv és az érettségi vizsga hiányosságaira is. Megállapítjuk, hogy az irodalmi tér hatalmi pozícióinak nemi kódolása újratermelődik a középiskolai irodalomoktatásban.
Article Details
How to Cite
Udvari, Tünde, and Zsófia Kulcsár. 2012. “Az ’írónő’ Szerepe a Magyar középiskolai irodalomoktatásban”. Interdisciplinary EJournal of Gender Studies 2 (1):109-18. https://analecta.hu/index.php/tntef/article/view/33640.
Section
TNT tagok és PhD hallgatók