Az 'írónő' szerepe a magyar középiskolai irodalomoktatásban
Main Article Content
Absztrakt
Talán kijelenthetjük, hogy az elmúlt húsz évben egyre nagyobb nyilvánossága van a női irodalomnak, illetve ezek recepciójának a magyar irodalomkritikában. Azonban a középiskolai irodalmi kánon ebből a szempontból keveset változott. Dolgozatunkban a magyarországi középiskolai irodalomoktatás és a feminista irodalomtudomány kapcsolatát vizsgáljuk meg a kanonizáció folyamatában. Személtetésként egy irodalmi tankönyv rövid bemutatását, elemzését választottuk. Emellett még kitérünk a kerettanterv és az érettségi vizsga hiányosságaira is. Megállapítjuk, hogy az irodalmi tér hatalmi pozícióinak nemi kódolása újratermelődik a középiskolai irodalomoktatásban.
Article Details
Hogyan kell idézni
Udvari, Tünde, és Zsófia Kulcsár. 2012. „Az ’írónő’ Szerepe a Magyar középiskolai irodalomoktatásban”. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris eFolyóirat 2 (1):109-18. https://analecta.hu/index.php/tntef/article/view/33640.
Folyóirat szám
Rovat
TNT tagok és PhD hallgatók