A munkavállalói élmény megjelenése és vizsgálatának módszerei a nemzetközi szakirodalomban
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Absztrakt
Service–based organizations are increasingly transforming towards an experience– based economy, as a key element of the employee experience (EX). While the study of employee experience is still a relatively new research area in human resource management, there is a growing demand from experts for a deeper understanding and research in this area, based on the published international literature. Few studies have produced validated scales for a comprehensive and reliable measurement of employee experience. The most common way to measure EX is through questionnaires, composed of different – previously validated – questionnaires and mostly based on employee satisfaction questionnaires.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Hogyan kell idézni
Szabó, Laura, és Anita Kozák. 2025. „A munkavállalói élmény megjelenése és vizsgálatának módszerei a nemzetközi Szakirodalomban”. TAYLOR 16 (1):25-40. https://analecta.hu/index.php/taylor/article/view/45878.
Folyóirat szám
Rovat
Humán erőforrás menedzsment rovat