Sajátos nevelési igényű hallgatók képzése az SZTE Mérnöki Karán

Main Article Content

Gál József
Panyor Ágota
Farkas Ferenc

Absztrakt

Az SZTE Mérnöki Karán első lépésként felmértük a speciális nevelési igényű hallgatókat, helyzetképet kaptunk, és megcéloztuk a lemorzsolódást csökkentő program beindítását. Jelen tanulmányban a 2017/2018. tanév 2. szemeszterének kezdetén, aktív hallgatók véleményét mértük fel, kiemelten foglalkozva a Kar leginkább nagy létszámú szakjaival (gépész- ill. élelmiszermérnök). Megállapítottuk, hogy fejlesztésre mindenképpen szükség van, hiszen ennek során az egyénhez igazított követelmények meghatározása evidens, emellett a kortárs csoportokba tartozók beilleszkedését elő kell segítenünk és sikerélményt kell biztosítani hallgatóinknak. Rávilágítottunk arra is, hogy szükséges annak feltárása, hogy milyen problémák állhatnak tanulmányi szempontból a tanulási nehézségek hátterében, úgymint diszlexia, diszgráfia, hallási vagy látási problémák, koncentráció zavar, stressz, vagy egyéb okok.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Gál, József, Ágota Panyor, és Ferenc Farkas. 2019. „Sajátos nevelési igényű hallgatók képzése Az SZTE Mérnöki Karán”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 14 (1):185-97. https://doi.org/10.14232/jtgf.2019.1.185-197.
Folyóirat szám
Rovat
Pályázati disszemináció