Az antigenderista eskü

Main Article Content

Huszár Ágnes

Absztrakt

Magyarország számos katolikus templomában javasolják egy eskü letételétét, amelyben az eskütevő kötelezi magát, hogy „minden pillanatban megvetem, elítélem a genderideológia minden tételét és életem árán is harcolok ellene”. Az eskütétel egyelőre fakultatív, de a szerző, Barsi Balázs ferences szerzetes kifejezi a reményét, hogy nemsokára kötelezővé tehető jegyespárok, papok és püspökök számára. A genderideológiapszeudotudományos elnevezés, a szöveg szerzője„a homo-, bi-, transz- stb. szexualitás” elfogadását érti rajta. Az eskütevő kötelezi magát, hogy nem szavaz olyan politikai pártokra, nem támogat olyan szervezetet, amely nyitott a nemi szerepek modern felfogására. Ennek az eskünek a terjesztésével az egyház a hitélet határain túlterjeszkedve kívánja befolyásolni a hívek magán- és közéleti döntéseit.

Article Details

Hogyan kell idézni
Huszár, Ágnes. 2019. „Az Antigenderista Eskü”. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris eFolyóirat 9 (1):132-42. https://analecta.hu/index.php/tntef/article/view/33874.
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok
Információk a szerzőről

Huszár Ágnes, ELTE, Nyelvtudományi Doktori Iskola

HUSZÁR ÁGNES nyelvész fő kutatási területei: a szociolingvisztika, a pszicholingvisztikán belül a beszédprodukció kutatása és a gendernyelvészet. Ezekhez a tudományterületekhez kapcsolódó kurzusokat tartott a PTE és az ELTE nyelvtudományi doktori iskoláján. Mintegy kétszáz közleménye jelent meg, a magyaron kívül publikál angol, német és orosz nyelven is. Legfontosabb írásai: A gondolattól a szóig. A beszéd folyamata a nyelvbotlások tükrében (Budapest: Tinta Könyvkiadó, 2005/2015); Bevezetés a gendernyelvészetbe. Miben különbözik és miben egyezik a férfiak és a nők kommunikációja és nyelvhasználata? (Budapest: Tinta Könyvkiadó, 2009); A nő terei (Budapest: L’Harmattan Kiadó, 2011); „Nationalism and Hungarian Education Policy: Are the Literary Works of Cécile Tormay, József Nyirő, and Albert Wass Appropriate for the Hungarian School Curriculum? AHEA 7 (2014); „A TNTeF (2019) 9.1