Fővárosi vs. vidéki vásárlók – vásárlási- és üzletválasztási szokások generációs és nemek alapján történő vizsgálata a fővárosban és vidéken
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Absztrakt
A vásárlási szokások vizsgálata a fogyasztói magatartás kutatások kezdete óta sokféle témakörre és sokféle célcsoportra kiterjedt már. Jelen tanulmány célja, hogy megvizsgálja, milyen különbségek vannak a magyarok vásárlási szokásaiban az alapján, hogy fővárosi vagy vidéki lakosságról van szó.
A téma közelítése a releváns irodalmak rövid áttekintésével történik meg, majd empirikus kutatási eredmények bemutatása során közlöm, hogy milyen eltérések vannak a fővárosi és a vidéki lakosság általános vásárlási- és üzletválasztási szokásaiban. Az empirikus kutatások közül az egyik egy 2001 főt érintő, 2018 tavaszán készült országos reprezentatív személyes megkérdezés, a másik pedig egy 4342 főt érintő, omnibusz jelleggel készült online megkérdezés. A kutatás fő fókusza a fővárosi és vidéki vásárlók összehasonlítása, továbbá a nemek és generációk eltéréseinek bemutatása.