Merre tovább? – HR kérdések az SSC szektorban

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Krisztina Juhász

Absztrakt

Az SSC (Shared Service Center) hazánk egyik legjelentősebb és legdinamikusabb bővülő ágazata. A Magyarországon jelenlévő mintegy 100 központban a foglalkoztatottak száma meghaladja a 42 ezer főt. A növekedés dinamikája is kimagasló: a szektor éves szinten mintegy 3000 új munkahelyet teremt. Ezek az adatok is jelzik, hogy a jövő egyszerre bíztató és kihívásokkal teli. E növekedésnek elsősorban a munkerőpiaci korlátai adnak komoly aggodalomra okot. Az előadás összegzi a hazai SSC szektor legfontosabb jelenlegi és jövőbeli tendenciáit, kihívásait. Mivel ezek többsége a munkaerővel kapcsolatos, ezért az előadás leginkább HR kérdésekre fókuszál: Milyen kihívások elé néz a szektor és hogyan, milyen eszközökkel lehet e kihívásokra választ találni? Hogyan, honnan biztosítható a szektor számára legfontosabb telepítőtényezőt jelentő képzett, idegen nyelveket magas szinten beszélő munkaerő? Kik képezhetik a jövő SSC – munkavállalóinak célcsoportját? Ők vajon milyen eszközökkel érhetők el? Hogyan biztosítható a jelenleg a szektorban dolgozók megtartása? Milyen eszközöket használnak ehhez a cégek? A cikk kiemelten fókuszál a szektor egyik legfontosabb területének tekinthető employer brandig kérdéskörre, eszek eszközeire. A munkáltatói márka piramisának egyes szintjeit elemezve igazolja a megfelelő adatokon nyugvó, hiteles márkaígéret fontosságát. A BT ROC employer branding tevékenységének rövid bemutatása példaként szolgálhat az elméleti kérdések gyakorlati megvalósulására. A cikk végezetül kitér a szektor branding, valamint az oktatás fontosságára, melyek a jól képzett munkaerő kibocsátásának és a szektorba való becsatornázásának további fontos kérdését jelentik.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Juhász, Krisztina. 2019. „Merre tovább? – HR kérdések Az SSC Szektorban”. TAYLOR 11 (1.):15-25. https://analecta.hu/index.php/taylor/article/view/21973.
Rovat
Cikkek