Vásárlói szokások vizsgálata a hódmezővásárhelyi Interspar áruházban
Main Article Content
Absztrakt
Kutatásom témájául a fogyasztói magatartás vizsgálatát választottam egy hódmezővásárhelyi hipermarketben. Kérdőíves felméréssel vizsgáltam az áruház látogatottságát és a saját márkás termékeivel kapcsolatos vásárlási szokásokat. Az említett témakörök mellett vizsgáltam az akciók befolyásoló erejét és a forgalmazott termékek minőségét.
A felmérésből kiderült, hogy szignifikáns eltérés található a jövedelem és a saját márkás termékek minőségének a megítélése között. Az áruházat hétvégén és pénteken sűrűbben látogatja a fogyasztó közönség a hét többi napjához képest. A minőség megítélése és a saját márkás termékek fogyasztása között nem találtam tendenciaszerű összefüggést. Az eredményekből levonható az a következtetés, hogy az áruháznak érdemes a marketingtevékenységet növelni, hogy a kevésbé látogatott napokon is emelkedjen a forgalom és növekedjen a saját márkás termékeknek a népszerűsége. Az áruház marketingtevékenysége (azon belül az akciók) érdemben befolyásolja a fogyasztók döntését, így érdemes a marketing aktivitás fokozása.